Κυριακή 13 Αυγούστου 2017

Θεσσαλονίκη: Δέσμευση για ανέργους δωρεάν στα λεωφορεία ΟΑΣΘ – Πώς θα γίνεται

Η νέα εποχή για τον ΟΑΣΘ ξεκίνησε την περασμένη Πέμπτη, όταν ο Στέλιος Παππάς μαζί με τον Χρήστο Σπίρτζη μπήκαν στα γραφεία του Οργανισμού στην οδό Παπαναστασίου και ανέλαβαν και πρακτικά τα ηνία του. Το πολεμικό κλίμα κατά τη συνέντευξη Τύπου αναδεικνύεται και στον τρόπο που έφυγε ο πρώην πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Χρήστος Στεφανίδης, με τον Στέλιο Παππά να τον… προτρέπει σε αποχώρηση λέγοντάς του «Μπορείτε να φύγετε, έχετε πλέον παραδώσει».

Ο σάλος για την επιλογή Στέλιου Παππά στην προεδρεία του ΟΑΣΘ είναι η αλήθεια πως έκανε μεγαλύτερο… γκελ στην Αθήνα. Οι ίδιοι οι Θεσσαλονικείς γνωρίζουν την «αμαρτωλή ιστορία» (σ.σ. όπως το είπε ο Γ. Μπουτάρης) του ΟΑΣΘ και πάνω από όλα νοιάζονται για να αλλάξει το σάπιο καθεστώς, αλλά και η καθημερινότητα που βιώνουν. Όχι μόνο με τις απεργίες που άφησαν μία πόλη 1,5 εκατομμύριο χωρίς αστικές συγκοινωνίες, αλλά και με την ποιότητα του παρεχόμενου προϊόντος ή τα περιστατικά τραμπουκισμού από ελεγκτές.
Χαρακτηριστικό είναι πως φέτος το καλοκαίρι έχουν οξυνθεί τα προβλήματα με τις καθυστερήσεις των λεωφορείων. Το Typosthes.gr καθημερινά λαμβάνει παράπονα από πολίτες που καταγγέλλουν ακόμη και ωριαίες καθυστερήσεις σε γραμμές. Άλλωστε το θέμα το έθεσε και ο ίδιος ο πρόεδρος των εργαζομένων, Δημήτρης Τσερμενίδης, όταν είπε πως το Σεπτέμβριο πρέπει να βγουν 520 λεωφορεία στους δρόμους. Αν δεν βγουν, τότε θα είμαστε μία από τα ίδια. Φορτωμένα λεωφορεία και καθυστερήσεις.
Πάμε τώρα στο δια ταύτα. Ο Στέλιος Παππάς, λοιπόν, από την πρώτη στιγμή χαρακτήρισε στοίχημα τον ΟΑΣΘ. Όντως, όλα τα βλέμματα πλέον είναι στραμμένα στο πως θα χειριστεί το κράτος αυτή την εκκαθάριση. Οτιδήποτε προκύψει από τους εκκαθαριστές θα πρέπει να είναι «χτενισμένο» στην εντέλεια. Πρώτα πρώτα όμως, θα πρέπει να γίνουν οι κινήσεις που θα δείξουν στους Θεσσαλονικείς πως κάτι άλλαξε.
Ο Χρήστος Σπίρτζης την Πέμπτη δεσμεύτηκε για δωρεάν μετακίνηση ανέργων στα λεωφορεία ΟΑΣΘ. Όπως είπε «πολύ απλά οι άνεργοι Θεσσαλονικείς (σ.σ. θα μπορούν να μετακινούνται δωρεάν) με την επίδειξη της κάρτας ανεργίας, όπως γίνεται και στην Αθήνα και στη συνέχεια όταν εφαρμοστεί το ηλεκτρονικό εισιτήριο με την έκδοση μιας κάρτας απεριορίστων διαδρομών ηλεκτρονικής, θα μπορούν να μετακινούνται με αξιοπρέπεια». Ουσιαστικά, ο Χρ. Σπίρτζης αναφέρεται δηλαδή σε ένα μεταβατικό στάδιο όπου δεν θα λαμβάνει πρόστιμο ο άνεργος με την επίδειξη της κάρτας ανεργίας, ενώ μετά θα περάσουμε στο ηλεκτρονικό εισιτήριο. Αυτό πρέπει να ισχύσει και με «τη βούλα» άμεσα.
Η… παγκοσμίου βεληνεκούς πρωτοτυπία με ρέστα στα μηχανήματα εντός λεωφορείων θα πρέπει να λυθεί. Ήδη υπάρχουν σκέψεις για το πώς μπορεί αυτό να γίνει άμεσα (σ.σ. μιας και δεν μπορεί από τη μία μέρα στην άλλη να τοποθετηθεί τέτοιος μηχανισμός άνω των 1.000 τέτοιων μηχανημάτων). Το πρώτο και κυρίαρχο όμως είναι η ίδια η τιμή του εισιτηρίου που είναι αυξημένη σε σχέση με το εισιτήριο. Όταν λυθεί το θέμα της τιμολόγησης θα πρέπει να βρεθεί λύση και με τα ρέστα και έπειτα να περάσουμε στο ηλεκτρονικό εισιτήριο. Κι αυτό πρέπει να γίνει άμεσα.
Βεβαίως, για να έχει νόημα οτιδήποτε από τα παραπάνω πρέπει να πληρώνονται οι εργαζόμενοι στην ώρα τους, τα λεωφορεία να συντηρηθούν και να κυκλοφορούν στους δρόμους. Οι Θεσσαλονικείς στήριξαν την αλλαγή του καθεστώτος και με τη δική τους αγανάκτηση μπόρεσε να προχωρήσει σε τομές το Υπουργείο Υποδομών. Ο χρόνος όμως πλέον μετράει και η βελτίωση θα πρέπει να είναι ορατή και άμεση.
Τάσος Θωμάς 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου